понедельник, 18 мая 2015 г.

Проект „Народний прогностик”
Тип проекту
Інформаційно – пошуковий; народознавчий; міжпредметний       („Я і Україна. Довкілля”, читання, народознавство,                                               образотворче мистецтво); класний; індивідуальний; довготривалий.

Мета і завдання проекту
Зібрати народні прикмети передбачення погоди на всі місяці усіх пір року; ознайомитися з особливостями народного календаря; розширити знання про свята та звичаї українського народу; створити збірку прикмет „Народний прогностик” для подальшого використання учнями на уроках серед природи та проведення фенологічних спостережень; формувати навички колективної та індивідуальної пошукової праці; вдосконалювати спостережливість; розвивати навички критичного мислення; виховувати почуття патріотизму та поваги до культурної та літературної спадщини народу.

Мотивація пізнавальної діяльності
Щодня ми чуємо по телевізору та радіо прогноз погоди від синоптиків. Але кілька десятиліть тому не було цих засобів масової інформації, але люди, як і сотні років тому, працювали на землі і вирощували урожаї. То звідки вони дізнавалися прогноз погоди, як знали, коли і що робити. Про все це нам розповідають народні прикмети. Які тісно пов’язані з народними святами та звичаями.

Тривалість проекту
Протягом першого семестру другого класу.

Механізм реалізації проекту
*  Постановка проблеми.
*  Визначення теми, мети і завдань проекту.
*  Ознайомлення учнів зі змістом проекту та етапами його реалізації.
*  Підготовча робота на уроках
*  Пошукова робота учнів.
*  Проведення консультацій щодо оформлення, укладання змісту.
*  Презентація проекту.
*  Використання зібраних матеріалів на наступних уроках.

Напрями реалізації проекту
Ø  Узагальнення набутих знань з теми.
Ø  Активізація пізнавальної діяльності учнів.
Ø  Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей.
Ø  Формування уміння організовувати власну працю.
Ø  Формування навичок самостійної роботи з додатковою літературою.
Ø  Вдосконалення вміння вибирати потрібну інформацію та добирати до неї ,або створювати власний, ілюстративний матеріал.

Завдання для учнів
*   Зібрати народні прикмети передбачення погоди на різні пори року.
*   Підібрати відповідні ілюстрації, створити власні.
*   Допомогти в оформленні збірки народних прикмет.

Матеріали для учнів
v додаткова література художнього,  народознавчого спрямування;
v відривний календар „прикмети і повір’я українського народу”;
v таблиця оцінювання результатів проектної діяльності.

Уміння необхідні учням
v Працювати з додатковою літературою;
v користуватися довідковою літературою;
v знаходити і вибирати потрібну інформацію;
v підбирати ілюстративний матеріал і створювати власний;
v укладати зібраний матеріал у відповідності до мети і завдань;
v естетично оформляти зібрані матеріали;
v працювати у групі;
v презентувати результати своєї роботи;
v використовувати зібраний матеріал  в разі потреби;
v комунікативні
v оцінювати власну і чужу працю.

Матеріали для вчителя
v Таблиця оцінювання результатів проектної діяльності.
v Список рекомендованої літератури з даної теми.
v Зразки оформлення матеріалів.

Уміння необхідні для вчителя
v користуватися  комп’ютерною технікою:
§  набір текстів у Microsoft Word;
§  друк набраних текстів;
§  вставка зображень у набрані тексти.

Таблиця оцінювання або самооцінювання проекту
1.  Зібрані прикмети і повір’я є цікавими та відповідають темі проекту.
                            
1     2     3     4     
2.  Ілюстрації доречні та узгоджуються з текстовим матеріалом.
                             
1      2     3     4     
3.  Немає орфографічних, граматичних та пунктуаційних помилок.
                             
1     2     3     4     
Сумарний бал та коментарі:_______________________

Як варіант: всі учні оцінюють кожну роботу окремо або результати опрацьовуються вчителем і доводяться до відома учнів.

Результати діяльності
Збірка народних прикмет передбачення погоди „Народний прогностик” .


Комментариев нет:

Отправить комментарий