Особливості нового Державного стандарту
та навчальних програм для 1 – 4 класів
Тези
1.В основу систематизації матеріалів нової редакції Державного
стандарту початкової загальної освіти покладено освітні галузі "Мови і
літератури", "Математика", "Природознавство",
"Суспільствознавство", "Мистецтво", "Технології",
"Основи здоров’я і фізична культура".
2.Освітня галузь "Мови і літератури" з урахуванням вікових
особливостей учнів у Типових навчальних планах реалізується через навчальні
предмети "Українська мова (мова і читання)", "Російська, інша
мова національної меншини (мова і читання)", "Іноземна мова". При чому змінено
назву предмета з «Читання» на «Літературне читання». Предмет «Українська
мова» отримав нові змістові лінії, а саме:
Ø «Мовленнєва»,
Ø «Мовна»,
Ø «Соціокультурна»,
Ø «Діяльнісна».
Особливу
увагу привертає остання, бо саме вона передбачає формування загальнонавчальних
умінь та навичок:
Ø навчально –організаційних;
Ø навчально – інформаційних;
Ø навчально –інтелектуальних та творчих;
Ø контрольно – оцінних.
3.Освітні галузі "Математика", "Природознавство"
реалізуються через однойменні навчальні предмети, відповідно, –
"Математика", "Природознавство". «Математика» теж зазнала суттєвих змін,
а саме - з’явилися нові
змістові лінії:
Ø «Сюжетні задачі»;
Ø «Робота з даними».
Саме ці змістові лінії покликані формувати інформаційно – графічні та
логічні компетенції, що раніше носило тільки фрагментарний характер.
Щодо предмету «Природознавсто» ,
то слід зазначити, що тут безумовно позитивним є виділення окремих годин на проектну та дослідницьку діяльність, а
також закладено резервні години на
вивчення предмету у всіх класах.
4. Освітня галузь
"Суспільствознавство" реалізується навчальним предметом "Я у світі ". Метою
предмета є особистісний розвиток учня, формування його соціальної та життєвої
компетентностей на основі поетапного засвоєння існуючого соціального
досвіду. З особливостей цього предмету слід виділити основи споживчих знань та елементи
культурологічних знань.5. Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується навчальними предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура". Формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється в рамках курсу "Основи здоров'я" та інтегрується частково у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових типових навчальних планів. Це мінус, бо знову відбуватиметься дублювання великої кількості тем, що в свою чергу призведе до перевантаження та втрати інтересу до навчання.
6. Освітня галузь "Технології" реалізується через предмети "Трудове навчання" та "Сходинки до інформатики". Останній вводиться починаючи з другого класу та потребує відповідної навчально – матеріальної бази.
7. Освітня галузь "Мистецтво" реалізується навчальними предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво" або інтегрованим курсом "Мистецтво". Загальноосвітній навчальний заклад може обирати окремі курси музичного та образотворчого мистецтва або інтегрований курс "Мистецтво" – це безумовний плюс.
8. За наявності відповідного методичного забезпечення та належної підготовки педагогічних працівників за рахунок годин варіативної складової можуть вивчатися додаткові курси за вибором, зокрема:
Ø "Розвиток продуктивного
мислення",
Ø "Риторика",
Ø "Абетка театрального мистецтва",
Ø "Ритміка",
Ø "Цікава економіка" та ін.
Разом з тим години варіативної складової можуть бути використані на предмети інваріантної складової, на проведення індивідуальних та групових занять.
Комментариев нет:
Отправить комментарий