вторник, 12 мая 2015 г.

Особливості нового Державного стандарту
та навчальних програм для 1 – 4 класів
Тези
1.В основу систематизації матеріалів нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти покладено освітні галузі "Мови і літератури", "Математика", "Природознавство", "Суспільствознавство", "Мистецтво", "Технології", "Основи здоров’я і фізична культура".
2.Освітня галузь "Мови і літератури" з урахуванням вікових особливостей учнів у Типових навчальних планах реалізується через навчальні предмети "Українська мова (мова і читання)", "Російська, інша мова національної меншини (мова і читання)", "Іноземна мова".  При чому змінено назву предмета з «Читання» на «Літературне читання». Предмет «Українська мова» отримав нові  змістові лінії, а саме:
Ø  «Мовленнєва»,
Ø  «Мовна»,
Ø  «Соціокультурна»,
Ø  «Діяльнісна».
Особливу увагу привертає остання, бо саме вона передбачає формування загальнонавчальних умінь та навичок:
Ø  навчально –організаційних;
Ø  навчально – інформаційних;
Ø  навчально –інтелектуальних та творчих;
Ø  контрольно – оцінних.
3.Освітні галузі "Математика", "Природознавство" реалізуються через однойменні навчальні предмети, відповідно, – "Математика", "Природознавство".  «Математика» теж зазнала суттєвих змін, а саме -  з’явилися  нові змістові лінії:
Ø  «Сюжетні задачі»;
Ø  «Робота з даними».
Саме ці змістові лінії покликані формувати інформаційно – графічні та логічні компетенції, що раніше носило тільки фрагментарний характер.
Щодо предмету «Природознавсто» , то слід зазначити, що тут безумовно позитивним є виділення окремих годин на проектну та дослідницьку діяльність, а також закладено резервні години на вивчення предмету у всіх класах.
4. Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізується навчальним предметом "Я у світі ". Метою предмета є особистісний розвиток учня, формування його соціальної та життєвої компетентностей на основі поетапного засвоєння існуючого соціального досвіду.  З особливостей цього предмету слід виділити  основи споживчих знань та елементи культурологічних знань.
5. Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується навчальними предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура". Формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється в рамках курсу "Основи здоров'я" та інтегрується частково у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових типових навчальних планів. Це мінус, бо знову відбуватиметься дублювання великої кількості тем, що в свою чергу призведе до перевантаження та втрати інтересу до навчання.
6. Освітня галузь "Технології" реалізується через предмети "Трудове навчання" та "Сходинки до інформатики". Останній вводиться починаючи з другого класу та потребує відповідної навчально – матеріальної бази.
7. Освітня галузь "Мистецтво" реалізується навчальними предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво" або інтегрованим курсом "Мистецтво". Загальноосвітній навчальний заклад може обирати окремі курси музичного та образотворчого мистецтва або інтегрований курс "Мистецтво" – це безумовний плюс.
8. За наявності відповідного методичного забезпечення та належної підготовки педагогічних працівників за рахунок годин варіативної складової можуть вивчатися додаткові курси за вибором, зокрема:
Ø  "Розвиток продуктивного мислення",
Ø  "Риторика",
Ø  "Абетка театрального мистецтва", 
Ø  "Ритміка",
Ø  "Цікава економіка" та ін.

Разом з тим години варіативної складової можуть бути використані на предмети інваріантної складової, на проведення індивідуальних та групових занять.

Комментариев нет:

Отправить комментарий